خدا مدام درهایی رو باز میکنه و می بنده

بر فرض یه معجزه یا چیز غیر طبیعی میبینی. یه اتفاق که به صحت آخرت تا حد زیاد ایمان بیاری نه 100درصد مثل جریان اون دانشمندای جنین شناسی که از کلمات قرآن درباره جنین اسلام آوردن و گفتن این کلمات معجزست.

اما بلافاصله خدا دانشمندان زیادی که بر خلاف اون نظر دادن جلو فکرت قرار میده نمیذاره این ایمانت 100درصد بشه. نمیدونم چرا این کارو میکنه ولی سبکش همینه.

reza sf ۴ ۳
ناشناس
چون همه چیزامتحانی هست برای خالص و خالص تر شدن قلب و وجود ما ...نه؟!
نه که نمی ذاره ایمانت صد در صد شه
شاید اینه که
یاایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه..

چیزی که میبینم رو میگم

امتحان برای آموزش و خاص تر کردن چیزی نیست امتحان برای سنجشه

ناشناس
امتحانات خدا صرفا سنجش نیست
چون خدا رب هم هست
پس جنبه پرورش و آموزش هم داره
حالا دیدنی باشه یاهر مدل دیگه
 
خاص نه...خالص تر ! :)
 
بگذریم بحث امتحان بسز مفصل و پیچیده است

سه مسئله:

قبل از سه مسئله بگم خاص چه ربطی به خالص داره مگه حتماباید از کلمات شما داخل جواب استفاده کنم؟ خاص از نظر لغوی یعنی ویژه و جواب منم مشخصه

یک اگر قرار بود بگذریم پس چرا شروع کردید؟
دو امتحان گرفته میشه برای خالص تر کردن قلب؟ میخواید بگید با وجود قرآن و پیامبران و هزاران راه آموزشی دیگه خدا برای آموزش از امتحان استفاده میکنه
سه چون خدا رب هم هست استنتاج میشه که بدون هیچ منبعی امتحانش آموزش هم هست.

ناشناس
قبل از سه مسئله :
بنده گفتم امتحان برای"خالص" کردن هست
شما ((در جواب این حرف بنده ))فرمودید امتحان برای "خاص"کردن چیزی نیست
خاص و خالص هم فرق دارن و چون این حرف شما در جواب بنده بود ،بله باید از همون لغت استفاده کنید چون مترادف نیستن 
 
یک . غالبا کامنت نمیذارم .بنظرم رسید این رو بگم اما در مورد ادامه دادنش چون فضای نوشتار پتانسیل کافی برای این بحث نداره تمایلی به ادامه نداشتم 
دو. جواب کوتاهش بله هست
اما پدیده های عالم جدای از نقش ها و اثرات مختلفشون ،هممممگی در یک دسته ی کلی ،به اسم امتحان قرار می گیرن
حتی قرآن،پیامبر و هزار راه دیگه که فرمودین هم امتحان ما محسوب میشن
حضرت موسی هم پیامبر و هم امتحان قوم خودش بود و قومش هم امتحانی برای حضرت موسی بودن (مثلا) و بقیه انبیا و کتب اسمانی و ...
خود امتحان هم یک مفهوم مادی و محدود نیست
هم ابتلاست هم تمحیص و ...
آیه 154 مبارکه  ال عمران رو توجه کنید
(کاری به شان نزول آیه که درباره جریانات جنگ احد هست ندارم.کلی تر بهش نگاه کنید)
در پایان آیه خداوند میفرماید " و لیبتلی الله ما فی صدورکم و لیمحص ما فی قلوبکم..." کل این جریاناتی که پیش اومد برای "آزمایش" چیزی که توی قلبتونه
و "خالص" کردن صدور شماست
و البته خدا آگاهه به اینها
سه. منظورتون رو درمورد "بدون هیچ منبعی" نفهمیدم
اما حکمت خدا و خیلی دیگه از صفاتش ایجاب میکنن.کلا چیزی هست که مطلقا یه هدف و استفاده داشته باشه؟
بعد هم امتحانات این دنیا هم (حتی) جزئی از فرایند  آموزش تعریف میشن و بنظر هم درست و منطقی میاد

سوال مایه حیات چیست؟ جواب : آب   آیا در پاسخ از خود سوال استفاده شده هرگز پس میشود خاص در جواب شما بیاد بدون استفاده کردن از خود سوال شما

منبع قرانی هیچ ربطی به آموزش دادن خود نفس امتحان نداره
اگر بحث به این سمت میخواد کشیده بشه که بعد از امتحان تجربیاتی میاد و این آموزشه همینجا بحث رو تموم میکنم اما اگه دلیلی دارید که اثبات می کنه خود نفس امتحان آموزشه خوشحالم بشنوم.
هیچ منبعی یعنی هیچ جا از این شفاف تر
اگر این دنیا و هر دنیای دیگه ای هم امتحان باشه باز دلیلی بر آموزشی بودن امتحان نیست بلکه عیار آدم ها سنجش میشه چه بسا بعدش فرصتی برای زندگی نداشته باشند چه برسه آموزش دیدن


♫ شباهنگ
خدا می‌خواد ما همیشه در حال فکر کردن باشیم

البته که اینو میخواد وگرنه به ما قدرتشو نمیداد

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.