کمی هم در باب دلار و دیگر ارزها

چرا میگیم دلار گرون شد مگه یورو هم به همون نسبت گرون نشد مگه باقی ارزها هم همون قدر گرون نشد بهتر نیست بگیم پول خودمون در مقابل پول جهانی بی ارزش شده(?) این برای خودم سوال بود. 

اما بریم سر وقت بعضیا که میگن بیخیال ماکه از سیاست چیزی نمیفهمیم ما که از اقتصاد چیزی نمیدونیم و بزار هرچی که میخواد بشه. هر چند در حال منقرض شدنند اما هستند همین دیروز به یکیشون برخوردم.واقعیت اینه که تا زمانی که این افراد نرن گوجه ی کیلویی دوهزارتومنو کیلویی 4 تومن نخرن نمیفهمن کاهش نقدینگی میتونه چه بلایی سرشون بیاره. این وسط برای بعضیاهم بد نشد از جمله بساز بفروشا که پولشون تو کاره و میتونن حسابی بکشن رو قیمت مسکن یا اونایی که تو خرید فروش خودرو هستن و... آخر از همه هم این افرادی که میرن صف میکشن واسه خرید دلار حالا چرا گفتم آخر از همه اینا چون هر بار که این عزیزان میبینن دلار داره بالا میره و صف میکشن برای خرید کاملا قانونی ارز بلافاصله بانک مرکزی چندر غاز ارز وارد بازار میکنه و قیمت ارز یه 500 تومنی پایین میاد و این باعث ضرر دهی کوتاه مدتشون میشه مگر این که زمان زیادی بخوان این ارزهارو پیش خودشون نگه دارن که اینم بده چون با سرمایه گذاریم میشه چند برابر این بالا رفتنا سود کرد. 

بنده هم چندماه پیش یه لبتاب چند میلیونی گرفتم که الان قیمتش به شکل خنده داری بالا رفته و خدارو شکر که گرفتمو به این روزا نرسیدم. الانم امیدوارم ثبات به بازار برگرده چون بیشترین ضررو قشر ضعیف و متوسط جامعه میبینن. نه ثروتمندانمون. 

پ. ن :امروز دانشگاه نرفتم چون یه کلاس یه ساعته داشتیم و بخاطر این سوسول بازیا دانشگاه برو نیستم :))

reza sf ۱ ۲
علیــ ـرضا
چکار میشه کرد در این مملکت با طول زیاد و عرض خیلی کم .
خوشبحالت 😀 لوتی 

نه زیادیم خوش به حالم نیست :))))

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.