گدایی دیجیتال 100 هزار بار بهتر از کسب و کار کثیف

مسئول کتاب خونه پرسید این ایمیل مال خودته؟ 

گفتم آره

گفت چرا اینجوریه؟ نه یاهو؟ نه جیمیل؟ نه حتی مال وبسایت شخصیت؟

درباره سرویس ایمیلم هیچی نگفتم فقط گفتم شما ایمیل بده من جواب میدم. چون حوصله داستان تعریف کردن براشو نداشتم. و اگر هم تعریف میکردم که پورتون میل چیه. بخاطر سنش هیچی نمی فهمید یا شاید من اینجوری فکر میکنم.

اما یه چیزی فهمیدم و اون اینه که در بین چندین هزار نفر دانشجویی که به اون آدم ایمیل دادن من اولیش بودم و از این موضوع که من اول نفری بودم که تو این جاده پرچم دارم احساس خوبی میکردم و میکنم.

الانم این پست رو زدم که در باره گدایی دیجیتال یا همون دونیت (دیگران بهش میگن گدایی برای امثال من پول عرق ریختنه البته) حرف بزنم نه امنیت میل و اینجور چیزا اگه میخوای درباره سرویس و امنیت میل بیشتر بخونید اینجا و اینجا کلیک کنید. ولی تو بحث دونیت پورتون میل مهمه حتی مهم تر از سایت تویچ که با این موضوع شروع کردم.

(به شعار اگزیستانسیالیسمی پشت تیشرت هاشون توجه کنین امنیت همینه نه لابی گری گوگل که یه شبه براتون امنیت میسازه)

پورتون میل هزینه های زیادی داره از نگه داشتن میلیون ها ترابایت اطلاعات طبقه بندی شده و غیر قابل نفوذ در سخت ترین و پرسرعت ترین هاستاش بگیر تا کارگر برنامه نویس روز مزد و ... که همشو از دونیت مردم به دست میاره همین حمایت مالی که بقیه به گدایی میشناسنش باعث شده یکی از سر سخت ترین سرویس ها جلوی nsa قد علم کنه نه تبلیغی داخل میل نشون میده نه اطلاعاتشو به کسی میفروشه و نه با امثال گوگل ادورز و آنتی اسپمرای روسی تو سرورش اسکی میه. همین گدایی باعث شده هنوز رگه هایی از امنیت دیجیتال تو دنیای ما دیده بشه. پس دونیت میتونه گدایی نباشه هرچند مردم بگن هست.

سایت بعدی تویچه که با این روش هزاران عشق گیمینگ و آهنگ و ای ار ال و... رو دور خودش جمع کرده البته تو این سایت جدیدا در ازای هر ویوور در ماه پول به استیریمر تعلق میگیره که این موضوع میتونه دونیت رو زیر سوال ببره اما شروعش با دونیت بود و میلیون ها کاربر اولین دونیتشونو تو این وبسایت انجام دادن که یک گام فوق العاده برای فهموندنش به مردم عامه.

اما دونیت یا همون حمایت مالی چیه؟

یه پولیه که هرچند کوچیک میتونید به هرکسی که درگاهشو داره بکنید. به دلایل مختلف که به خودتون بر میگرده ممکنه سرگرمتون کنه ممکنه یه چیزی بهتون یاد بده ممکنه از صداش خوشتون بیاد. ممکنه رفیقت باشه ممکنه دشمنت باشه و با پول زیاد دستش دادن بخوای خرابش کنی :))

بیشترین دونیت و کمترین دونیت مال کیه؟

بیشترین دونیت جهان رو اگه اشتباه نکنم مال Carlos Slim هست که به یک بنگاه خیره داده (شک دارم اطلاعات بیشتر رو خودتون دنبال کنید) درباره رقمشم بحثه کمترین دونیت جهان هم مربوط میشه به هزارتومنی که خودم از یه کارت به حساب خودم داخل زرین پال دونیت کردم تا تستش کنم :))

بیشترین دونیت ایران هم برای آقای علی مزینیه که از طرف یک پول شو (کسی که پول فیشینگ شده بانکی دیگران رو میگرفت و با 70 درصد پول به فیشینگر پول رو بر میگردوند) شده رقمش مجموعا 47 میلیون تومنه.

(این رسید یک پرداخت 10 میلیونیشه آیپیشو میتونید ببینید)

اما این رقم در رسید های 10 میلونی و یک میلیونی پرداخت شده و اسم مستعار طرف شیطان رجیم و سعید طوسیه برای همین  مجبوریم بگیم که متاسفانه رکورد ایران 10 میلیون بیشتر نیست.

هدف از دونیت چی میتونه باشه؟

خوب هدف از دونیت میتونه نگه داشتن یه استریمر یا یه کسب کار فعال باشه یا حتی شاد کردن یه فرد اینم بستگی به نوع کار و مبلغ دونیت داره.

چقدر دونیت کنیم؟

اول به جیبتون نگاه بندازید اگه خرابه حتی هزارتومنم دونیت نکنید اما گه خوبه رقمی بدید که بشه پول یه بستنی تون نه بیشتر (بعضیا بستنی گرون میخورن خا :))) )

جرا بقیه دونیت نمی کنن؟

این سوالو نه دهنده و نه گیرنده جواب میدن هرکسی به وضیفه خودش عمل میکنه کاری به کار دیگران نداشته باشید.

چی پیغام بدیم به طرف؟

همون طورکه میدونید تو دونیت میتونید به فرد پیغام بدین تو پیغامتون حتما ضعف ها و کاستی هارو گوش زد کنید تعریف بیجا نکنید چون شخص دونیت شونده راهشو اشتباه میره و خود خفن پندار میشه.

برای کمک کردن راه دیگه ای هم بجز پول هست؟

نه :))) ولی خوب شاید تبلیغ تا یه اندازه هایی کمک کنه.

من میخوام بهم دونیت شه چیکار باید بکنم؟

همین حالا تو زرین پال یه اکانت بساز البته اگه از وضع امنیتش راضی هستی. بعدم یه درگاه برا خودت بساز . حالا وقتشه یه کسب و کار راه بندازیو تنها چیزی که میمونه یه بیله که باهاش بتونی پولارو پارو کنی :))) (اگر در 10 سال اول هزار تومن دونیت شدی پشت گوشتم دیدی اسم اصفهانیا الکی بد در رفته همه ایران خسیسن)

با این پولا طرف چی کار میکنه؟

اگه به شما نگه چرا این پولو دارید به من دونیت میکنید هر کاری که عشقش میکشه میکنه چون مثل حقوقشه و به هیچ کسی ربطی نداره اما اگه بگه میخوام فلان موس و کیبورد رو بخرم باید همین کارو کنه و تا آن باکسینگ اون موس و کیبوردو انجام نداده ولش نکنید.هدف گذاری در دونیت فوق العاده مهمه اگه ندارید در زوگزوانگ گیر میکنید و اخلاق در عمل به خرید هدف و صداقت مهم تر از خود هدف گذاریه.

امیدوارم این مطلب تو دونیت کردن یا نکردن دیگران بدردوتون بخوره .

ممکنه مطلب این پست در آینده آپدیت بشه.


reza sf ۰ ۲
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.