هست و نیست داستان رو به مسیر داستان گره نزن

پولا کجاست؟
تو صندوق عقب
پس بریم برش داریم

و بعدش همه میدونن قراره چی بشه هیچ سورپرایزیم در کار نیست اصلا این قبیل فیلم نامه ها برای سورپرایز کردن نیستن.

نیکلاس ویندینگ رفن رو نمیشناسم یه فیلمم ازش ندیدم یه زمانی فکر دیدن فیلم تنها خدا میبخشه به ذهنم رسیده بود که به خاطر نمره کم مردم و منتقدا بیخیالش شدم این فیلمم چنگی به دلم نزد اما حس آرامش خوبی داشت بازی گری رایان گاسلیگ هم خوب بود از نظر من حتی خیلی خوب تر از بازیش تو لالا لند شاید بخاطر تنش زیادی که این نقش براش داشت دارم این حرف رو میزنم و شاید بخاطر نقش اصلی بودن و بیشتر تو چشم بودن و شایدم هیچ کدوم.

فیلم درایو اول و آخر خوبی نداره و میشه راحت 15 دقیقه اول و آخرشو باهم زد و هیچ چیزیم از دست ندید.هیچکاک میگه مهم ترین قسمت فیلم فیلمنامست در واقع فیلمسازی که فیلمنامه خوب نداره پشت گوششو دید فیلم خوبم دید.به ندرت البته وجود داره فیلم خوب این شکلی مثل جاذبه ولی اگه انتظار دارید این فیلم از اون دست فیلما باشه باید بگم اشتباه میکنید چنین کارگردانی که نویسنده متوسطی هم هست عمرا حالا حالاها به یه استاندارد خوب برای ساخت فیلم های با فیلمنامه ضعیف برسه. مسیر داستانش اما تعلیق خوبی داره تعلیقی که از روی تکنیکه نه از روی متن.مثلا تعقیب و گریزها به خوبی فیلمبرداری شده و تنش خوبی به آدم میده.عوضش مرگ کارکترا ضعیفه.

از بحث کارگردانی که بگذریم میرسیم به فیلمبرداری،حرف های زیادی درباره فیلمبرداری این فیلم زده شده اصلا من این فیلمو دیدم چون قبلش این ویدیو رو تو آپارات دیده بودم بنا بر این چون حرفی برایی گفتن تو فیلمبرداری خوبش نمیمونه منم حرفی نمیزنم.اما نباید این نکته رو فراموش کنید که فیلمبرداری همه چیز نیست.

یه بحث دیگه میمونه و اون اینه که میگن یه فیلم خوب یه فیلم معمولیه قهرمانش از جنس مردمه ضد قهرمانشم مثل آدمای بدیه که هر روز می بینیمشون.ولی حداقل برای من که این طور نیست فیلم خوب برای من در میخ کوب شدن روی صندلی سینما تعریف میشه نه دیدن روزمره زندگی دیگران.


نتیجه گیری:حداقل برای فیلمبرداری خوبشم که شده یه بار این فیلم رو ببینید اما انتظار زیادی نداشته باشید
reza sf ۰ ۲
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.