بلک مجیک

تو این دوران که دلار شروع به پرواز کرده هرکی قیمت یه چیزیو نشون گذاشته و از روی اون میفهمه وخامت اوضاع چطوره. مثلا داماد ما میگفت از رو قیمت تخم مرغ حساب میکنه چقدر هر روز دلار بالا پایین میره و مادرم از رو قیمت موز.
القصه منم یه کالایی دارم که با توجه به اون سنجش وخامت میکنم اسم اون کالای منم دوربین فیلمبرداری فوق  پیشرفته رد red مدل دراگونه قیمت این کوچولو چیزی حدود 19 هزار دلار ناقابله که با لنز و تجهیزات مخصوصا لنز واید گرون و پایه رونش میشه چیزی حدود 50 هزار دلار که بازم ناقابه در اوایل اومدن این دوربین که قیمتش همین بود و الان هم همینه میشد با دلار 3 هزار تومنی وکرایه حمل و نقل چیزی حدود 1.400.000 میلیون تومان یا به عبارتی یک میلیارد و چهار صد میلیون تومان که رقم ناچیزی برای یه همچین کالای مهمی که صدا و سیما روش میچرخه بود. 
اما بعد از گرونی دلار و رسیدن اون به چیزی حدود 18 هزار تومن بابت هر دلار میشه حدود سینزده میلیارد تازه اونم بدون محاسبه افزایش حمل و نقل و خرید و چک سالم بودنش از آمازون.
این رقم هم برای صدا و سیما پولی نیست یا تجهیز ورزشگاه آزادی با دوربین های فوق پیشرفته تر از اینم چیز خاصی از واحد سیار کم نمیکنه اما این روزا خبر رسیده وضعیت اقتصادی صدا و سیما به شدت افت کرده و بودجه آنچنانی بهشون نمیرسه پس باید قید دوربین های بروز رو هم بزنن و علاوه بر کارهای سریالی مزخرف باید کیفیت تصویری مزخرفشونم تجربه کنیم.
اما قیمت این دوربین و هم خانواده این دوربین باز هم به اینجا ختم نمیشه چون ما تحریمیم و دور زدن تحریم ها بسیار پر هزینه و سخته برای همین شما ده برابر برو رو قیمت این دوربین. و کالای نشون کرده اقتصادی من امروزه تبدیل شده به یک کالای دست نیافتنی.
راستی میدونید قیمت این دوربین چرا تو آمریکا و اروپا ثابته؟ بخاطر این که اونجا با دوربین بلک مجیک در رقابته و اگه قیمتو ببرن بالا بلک مجیک کل بازار رو میگیره پس سینماگرهای اونجا یه جورایی مدیون بلک مجیکن. هر چند ما اینجا مدیون بلک مجیک نیستیم.
reza sf ۰ ۵
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.