روان های بی جسم

|      امروز ناخواسته توی یک بحثی بودم در رابطه با تاثیرات روان روی جسم. یکی گفت فامیل ما جوانی سی و دو ساله بوده که میره آزمایش میده میبینه کرونا مثبته. از ترس سکته میکنه و میمیره. پیر مرد دیگه ای میگه من حتی به خود ویروس فکر نمی کنم چه برسه برم برای واکسن. می گفت همسایه ما دخترش پزشکی میخوند و بعد از فوت مادرش بر اثر سرطان خودش بارها تو جمع گفت منم سرطان میگیرم و میمیرم. و اتفاقا چهار سال بعدش این اتفاق افتاد و مرد. میخواستم وارد بحث بشم و بگم یک قرص سیانور میتونه در لحظه آدم رو بکشه و هزاران دعا و فکر خوب نمیتونه جلوی مرگ کسی که اینو خورده بگیره بنا بر این جسم از روان آدم جداست و دو دوتا چهارتاست که دیدم همه سن ها بالاتر از منه. پس فقط سکوت کردم و سکوت.

|      آزمون سختی در پیشه و به قول روانشناسان کمی استرس طبیعی نابود کننده دارم.

reza sf ۳ ۲
زری ...

جسم از روان جداست ولی خب روی هم تاثیر میذران... حتی اگه دو چیز متفاوت باشن

 

اینو که اوناهم میگفتن جوابیه من شده این متن

زری ...

خب شما هم همینو میگین دیگه...

حالا نمیدونم منظور از "روان" چی میشه...

اگه بخوایم "نفس" و " جسم این دنیا" رو در نظر بگیریم ... هردو روی هم تاثیر میذارن...

 

هم نفس میتونه باعث بشه که جسم بیمار بشه ( با گناهی یا مثلا تلقین و اینا ) ، هم اگه جسم مشکلی براش پیش بیاد نفس دیگه نمیتونه با این دنیای مادی در ارتباط باشه ( مثلا اگه چشم مون کور بشه نفس دیگه وسیله اش رو نداره ، یا قلب اگه نزنه یا هرچی)

جواب افرادی که نظر شما رو داشتن دادم در متن. حرف دیگه ای نمیزنم.

زری ...

جدا فازتونو درک نمیکنم /:

اگر ادامه بدید عادت میکنید

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.