مهلکه | The Hurt Locker

|      حتما شنیده اید کسی که به خودش احترام نمی گذارد به دیگران هم نمی تواند احترام بگذارد هرت لاکر فیلمیست درباره کسی که به جان خود اهمیت نمی دهد و میخواهد جان دیگران را نجات دهد. همچون جمله اول این هم ممکن نیست چه روی کاغذ و چه در عمل نیست. کاترین بیگلو بیش از حد از موسیقی و تعلیق نماهای بسته استفاده میکند به عبارتی کباب را تا میتواند فلفل میزند که مزه بدش به دهان نیاید. برای خیلی ها هم خوشمزه است البته نه کسانی که امثال سقوط شاهینن سیاه را دیده اند.

|      روابط سربازها باهم افتضاح است. آن یکی میخواهد بخاطر چهار حرف هم تیمیش را با بمب به کشتن دهد و در دو راهی قرار دارد. دیگری سر ایست بازرسی با لگد راه را نشان می دهد. میدانم جنگ خشن است اما برای دشمن نه رفیق. شبه انسان هم در این فیلم نمی بینیم چه برسد به انسان. درباره انسجام داستان که حرفی نزنم بهتر است سه بمب و ما بیقیش داستان بی سرو ته و یک بچه دی وی دی فروش. جمع بندی این که نه شخصیت درستی میبینیم نه داستان درست با این چیزها نمی شود جنگ را نقد کرد. ولو اگر صد اسکار ببرد.

reza sf ۱ ۲
MIS _REIHANE

یک جا اشاره کردی که میدونی جنگ خشنه ولی نه برای رفیق بلکه برای دشمن.

بعد از جنگ اما تقریبا برعکسه. تقریبا به دو دلیل اول اینکه شرایط دیگه دشمنی رو جلوی روی ادم قرار نمیده برای اعمال خشونت. دوم اینکه لزوما خشونت فیزیکی منظورم نیست.

 اینجا خانواده و دوستا هستن که اثرات خشونت جنگ براشون گرون تموم میشه.

فیلم دره الاه (بازی شارلیز ترون) یک نمونه ضعیف از این برخورده. 

نگاه جالبیه. ممنون از معرفی فیلم.

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.